(Bu yazı Filipinli Dostum Lunar’ın ilgili konudaki sorusuna cevap olarak yazılan mektuptur. Yazının İngilizcesi mektup sonuna eklenecektir.)
Değerli Dostum,
Martin Heidegger felsefesi özelinden daha çok , felsefe anlayışım üzerinde birkaç cümle yazmak istiyorum.
Felsefe ve psikoloji bağlamında kendim için iki temel başlık belirledim.
Bunlardan biri, Analitik Felsefe, diğeri ise Pratik Psikolojidir.
Bu kavramların kendi öğrenim prensiplerimi oluşturmamda şöyle katkısı oldu.
Hayat sermayem , benim açımdan net bir kullanım portföyüne sahip değil.
Bu nedenle oyalanmak ve verimsiz zaman kullanımdan uzak durmalıyım.
Bu bağlamda öğrendiğim şeylerin ya direkt izlenebilir somut bir karşılığı ya da gerçeği algılamam noktasında prototip bir anlamı olmalıdır.
Dolayısıyla bakış açımı, zihnimin dokunabileceği gerçeklikle geliştirmeyi esas aldım.
Bu gelişimin hissedilebilir 3 temel sütunu vardır.
Bunlar Akıl, ruh ve kalptir.
Bu bağlamda Akıl bir keşif aracıdır.
Ruh hayat kaynağı ve algı derinliğinin en etkin sinerjisini oluşturur.
Kalp ise duygu durum yönetimi ile ilgili faaliyetleri yürütür.
Bu temel yapı koordinasyon içinde çalıştığında ,insan evrensel bütünlüğe ait farkındalığa ulaşır. Söz konusu farkındalık algı ve yaşam entegrasyonunu netice verir.
Böylelikle insanın düşünceye yönelik tarafı, hayat ağacından tanım ve aidiyet bileşenlerine ait meyveleri toplarken, gönül dünyası his rüzgarları ile gelen , sevgi, hüzün,istek, ümit , endişe , çözüm, beklenti, erişim gibi esintileri ağırlar.
Ve sentezlediği bu duyguları, uygun olan ilgi merkezlerine pompalar.
Bu merkezler değerlendirme, harekete geçme, üretmenin yanı sıra, koruma çekinme reflekslerinin sinerjisini oluşturur ve sürdürebilirlik kaynağını besler.
Yani her şey rasyoneldir.
Bir şeyleri anlamak ve kavramak için semboller oluşturmaya, ele gelmeyen şeyleri avlamak için zihni tuzaklar kurmaya, olasılıkların sonsuz döngüsünde düşünce hayaletleri yaratmaya gerek kalmaz.
Çünkü hakikat gözlüğü gerçekliği gayet şeffaf gösterir.
İnsan fizyolojik ve psikolojik olarak muhteşem bir yapıya sahiptir.
Fizyolojik ihtiyaçlarını karşılayacak tüm argüman, dönemsel uyum içinde anne rahmine düştüğü andan ölümüne kadar ona eşlik eder.
Aynen bunun gibi psikolojik ihtiyaçları içinde bir tedarik organizasyonu hazırlanmıştır.
Bilgi ve bilinç,
Sevgi ve şefkat,
Amaç ve gayret,
Dinginlik ve huzur gibi ruhsal hayatı kuşatan bir manevi bir zar insanın varoluş niteliğini sarmıştır.
Eğer insan bu içsel kaynakları beslemede doğru bir diyet uygulamaz ise;
Akıl sadece kaos ve çelişki toplayan hastalıklı bir yapıya döner.
Ve böyle bir insan düşünsel acılarına son verebilmek için , fizyolojik ve psikolojik anatomisini tehdit eden eylemlere girer.
Sevgi ve şefkat merkezi olan kalp; saygı, sevgi, empati bağlarıyla kaynak beslemesi yapamaz ise , kaygı ve korku merkezine döner. Böylelikle kişi de birçok psikolojik hastalığın kapısını aralamış olur.
Ve sonuç olarak akıl ve kalp birliği bozunmuş olan bir insan, fizyolojik ve psikolojik dayanağı olan ruh desteğini kaybeder. Böylelikle içsel ölümü gerçekleşir.
Bu gerçeklik dışında olan ve insanlara adı güzel konmuş varsayım önermeleri yapan fikirler, doğal bir karşılığı olmayan tezler, dayatma varsayım ve tanımlar, mutluluk ve tatmin sağlayamayan görüşler kime ait olursa olsun ilgiye layık değildir.
Ve ben bu anlayışımla ve uygulamalı kazanımlarımda, gerçek dışı hiç düşünceyi statüsünden dolayı ödüllendiremiyorum.
Ve bu nedenle düşünce dünyamı organik ürünlerle beslemeye özen gösteriyorum.
Tabiatta olan bitene bakıyorum.
Tüm canlı cansız varlıkların sahip olduğu özellik ve estetiği izliyorum.
Çiçekleri ve meyveleri bir mektup gibi okumaya çalışıyorum.
Yıldızlar arasında olan o ahenk ve dengeli duruşu hayretle seyrediyorum.
Yağmurların beni ıslatmasına izin veriyorum.
Toprağa ayağımı basıyorum.
Kötü gördüğüm şeyleri , güzellik ve iyiliğin derecesini arttıran şeyler olarak algılıyor beni negatif olarak etkisi altına almasına izin vermiyorum.
İyi insanlarla arkadaşlık yapıyorum.
Yaşlı insanlara saygı, çocuklara sevgi ve tüm insan ve hayvan bebeklerine şefkatle bakıyorum.
Ölümün bir son olmadığını biliyorum.
Her kış ayında ölen ve baharda dirilen ağaçlar ve bitkiler gibi dirileceğimi adeta görüyorum.
Yaşam defterime güzellik ve iyilik notları almaya dikkat ediyorum.
İçime şükür nefesleri çekiyorum.
Böylelikle büyük bir ayna olan ve ona nasıl bakıyorsam bana onu yansıtan bu kâinatla iyi geçiniyorum.
Yani hissetmediğim, düşünce dünyamda bir yere koyamadığım, anlamlandırmak için saçmalamaya uğraşmadığım bir hayatı yaşıyorum.
İnsanın bu dünyada bulunmasının en temel olgusu kendi varlığı ile ilgili anlam arayışıdır.
Eğer bu anlam arayışını sadece başkasının akıl cebinde yaparsa çok yanılır ve yorulur.
Her fikir yanlış değildir. Onu doğrulayan tek şey ifade edildiği dünya da bir anlam karşılığının olmasıdır.
İnsanın eşsiz yaratılışı, doğası gereği doğruyu arama eğilimindedir. Düşünsel kazanımlar ruhsal zenginliği oluşturacağından pratik ve uygulanabilir öğretileri benimseyip almalıdır.
Böylelikle kendi anlam arayışının hammaddesini tedarik eder.
Ve elde ettikleri ile birlikte duygusal ve düşünsel bütünlüğü sağlandığında, zaman ötesi bir senkronizasyonla dolu ve anlamlı nefes almaya başlar.
Martin Heidegger ‘in dediği gibi insan dünyaya başıboş olarak salınmış bir varlık değildir. Hava, su, besin maddeleri, anatomik yapısının işleyişi ve gerekli olan tüm organizasyon bileşenleri dahil tüm ihtiyacı planlamış ve her şey onun bu dünya yolculuğunu kolaylaştırmak için ona yoldaş olarak verilmiştir.
İnsan bu organizasyon şemasının farkında olmadığı zaman kendi gerçeğinden uzaklaştığı için güvenli ve tanımlı sınırların dışına çıkar. Geçtiği sınır ötesinde ondan daha cüretkar olan, söz sihirbazlarının topraklarına girer. Onlar ise kendi egolarını besleyebilmek için kurbanlarının zihinlerini kemirirler.
Evet sevgili dostum bu yazıdan sonra , Martin Heidegger ‘in varoluş felsefesi genelinde değil de o felsefenin içinde sormak istediğin soru özelinde bir isteğin olursa onu cevaplamaya çalışırım.
Ayrıca , yakın zamanda ;
Felsefe Nedir, Ne değildir ? Başlıklı bir yazı yazmıştım.
Dilersen o yazıyı da seninle paylaşabilirim.
Ve kültürümüzde önemli bir yeri ve değeri olan bir söz ile sana veda etmek istiyorum.
Hoşça bak zâtına kim zübde-i âlemsin sen Merdüm-i dîde-i ekvân olan âdemsin sen (Şeyh Gâlib)
Hoşça kal
03.11.2023
On Martin Heidegger’s Philosophy of Being
Dear Friend,
I would like to write a few sentences on my own understanding of philosophy rather than on Martin Heidegger’s philosophy.
In the context of philosophy and psychology, I have identified two main topics for myself.
One of them is Analytic Philosophy and the other is Practical Psychology.
These concepts have contributed to my own learning principles in the following way.
My life capital does not have a clear portfolio of uses for me.
Therefore, I must avoid procrastination and unproductive use of time.
In this context, what I learn must either have a tangible equivalent that is directly traceable or a prototypical meaning in terms of my perception of reality.
Therefore, I have taken it as a basis to develop my perspective with the reality that my mind can touch.
This development has 3 tangible pillars.
These are the intellect, the soul and the heart.
In this context, the intellect is a tool of discovery.
The soul is the source of life and the most effective synergy of depth of perception.
The heart carries out activities related to emotion management.
When this basic structure works in coordination, human beings reach an awareness of universal wholeness. This awareness results in the integration of perception and life.
Thus, while the intellectual side of the human being gathers the fruits of the tree of life belonging to the components of definition and belonging, the world of the heart welcomes the winds of feeling, such as love, sadness, desire, hope, worry, solution, expectation, access.
And it pumps these synthesized emotions to the appropriate centers of interest.
These centers form the synergy of the reflexes of evaluation, action, production as well as protection and avoidance, and feed the source of sustainability.
So everything is rational.
There is no need to create symbols to understand and grasp things, no need to set mental traps to hunt for the elusive, no need to create ghosts of thought in the endless cycle of possibilities.
Because the glasses of truth show reality very transparently.
Human beings are physiologically and psychologically marvelous.
All the arguments to meet his physiological needs accompany him from the moment he is conceived in the womb until his death in periodic harmony.
Just like this, a supply organization has been prepared for their psychological needs.
Knowledge and consciousness,
Love and affection,
Purpose and effort,
A spiritual membrane that encompasses spiritual life, such as serenity and tranquility, pervades the very nature of human existence.
If one does not follow a proper diet in feeding these inner resources;
The mind becomes a diseased structure that only collects chaos and contradiction.
And such a person, in order to end his/her intellectual suffering, engages in actions that threaten his/her physiological and psychological anatomy.
The heart, which is the center of love and compassion, turns into a center of anxiety and fear if it is unable to feed resources with respect, love and empathy. In this way, the person opens the door to many psychological diseases.
And as a result, a human being whose unity of mind and heart is broken loses the support of the soul, which is his physiological and psychological foundation. Thus his inner death takes place.
Ideas outside of this reality, assumptions, theses without natural counterparts, imposed definitions, opinions that do not bring happiness and fulfillment are not worthy of attention, no matter who they belong to.
And with this understanding and in my practical achievements, I cannot reward any unreal thought because of its status.
And therefore I take care to feed my world of thought with organic products.
I look at what is happening in nature.
I watch the characteristics and aesthetics of all living and non-living things.
I try to read flowers and fruits like a letter.
I marvel at the harmony and balance between the stars.
I let the rains wet me.
I put my foot on the soil.
What I see as bad, I perceive as increasing the degree of beauty and goodness and I don’t let it affect me negatively.
I make friends with good people.
I treat old people with respect, children with love and all human and animal babies with compassion.
I know that death is not the end.
I can almost see that I will be resurrected like the trees and plants that die every winter and come back to life in the spring.
I am careful to take notes of beauty and goodness in my book of life.
I breathe in breaths of gratitude.
So I get along well with this universe, which is a big mirror and reflects back to me how I look at it.
In other words, I do not live a life that I do not feel, that I cannot place in my world of thought, that I cannot make sense of.
The most fundamental fact of human existence in this world is the search for meaning in one’s own existence.
If he searches for this meaning only in someone else’s mind pocket, he will be very mistaken and tired.
Of course not every idea is wrong. The only thing that validates it is that it has meaning in the world in which it is expressed.
The unique creation of man, by nature, tends to seek truth. Since intellectual gains constitute spiritual wealth, he should adopt and receive practical and applicable teachings.
In this way he provides the raw material for his own search for meaning.
And when emotional and intellectual integrity is achieved with what they have achieved, they begin to breathe full and meaningful with a synchronization beyond time.
As Martin Heidegger says, man is not a being released into the world as a stray. All his needs, including air, water, nutrients, the functioning of his anatomical structure and all the necessary organizational components, have been planned and everything has been given to him as a companion to facilitate his journey in this world.
When man is not aware of this organizational scheme, he goes beyond the safe and defined boundaries because he moves away from his own reality. He enters the territory of the magicians of words, who are more daring than him across the border. They gnaw at the minds of their victims in order to feed their own egos.
Yes, my dear friend, after this article, if you have a specific question that you want to ask within Martin Heidegger’s philosophy of existence, I will try to answer it.
Also, recently;
I wrote an article titled “What is Philosophy, What is it not?
If you wish, I can share that article with you.
…
I would like to say goodbye with a saying that has an important place and value in our culture.
“Take good care of yourself, for you are the core of the universe,
You are the pupil of the eye of the cosmos”
Note:
Also, I will try to answer your question on ” Technology as a tool of revealing? soon.
Goodbye
Safitürk Murat / 03.11.2023